Pandeminin yarattığı etkiyle birlikte yeni ulaşım araçlarının arayışına yönelenlerin ilk tercihlerinden biri motosikletler oldu. 2002 yılında 1 milyondan fazla motosiklet yollardayken TÜİK'in (Türkiye İstatistik Kurumu) Aralık 2021 verilerine göre bu rakam son 20 yılda yaklaşık 4 kat arttı ve 3 milyon 744 bin 409 adede ulaştı. Açıklanan rakamlar Türkiye'de 2021'intamamında 255 bin 961 adet motosiklet satışı gerçekleştiğine işaret ederken, aynı süreçte Hindistan merkezli faaliyet gösteren Bajaj, fiyat-performans bazında spor segmentinde iddiasını sürdürdü. Geçtiğimiz yıl Türkiye'deki satışlarını ikiye katlayan Bajaj, spor segmentinde %32,3'lük pazar payıyla sektörde lider oldu.
Motosikletin yanı sıra Atv, Scooter ve elektrikli motosiklet gibi geniş ürün çeşitliliğine sahip Kuralkan Motosikleti Araçlar Türkiye Pazarlama Müdürü Ekrem Ata, motosiklet sektörünün pandemi döneminde daha önce hiç tanımadığı, beklenti ve ihtiyaçlarına hakim olmadığı yeni bir hedef kitleyle tanıştığını belirterek, 'İnsanların bulaş riskini bertaraf etmek amacıyla bireysel ulaşıma yöneldiği bu dönemde, motosikletin ne kadar güvenli, sağlıklı ve bireysel anlamda özgürlük alanı yaratan bir ulaşım aracı olduğu daha iyi anlaşıldı. Özellikle ticari anlamda paket servislere olan ihtiyacın da katlanarak artmasıyla birlikte 2020'de %34,81 büyüme kaydeden sektör, bu oranı 2021'de %22,78'e ulaştırarak kapattı' dedi.
Ata, pandemi döneminde tamamen şekil değiştiren satın alma alışkanlıklarına bağlı olarak artan e-ticaret hacminin, motosiklet satışlarındaki yükselen trendi daha da güçlendirdiğini ifade etti.