Maltepe Belediyesi, İstanbul Marmara Eğitim Vakfı, Maltepe Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümü’nce Yaşar Kemal Kültür Merkezi’nde 5- 26 Nisan tarihleri arasında Yaşar Kemal Kültür Merkezi’nde organize edilen “21 Yüzyılda İnsan Felsefesi” başlığını taşıyan, koordinatörlüğünü ve moderatörlüğünü Prof. Dr. Betül Çotuksöken’in üstlendiği söyleşilerde 21. Yüzyılda insan kavramı farklı yönleriyle tartışmaya açıldı. Bugünkü söyleşinin ilk oturumunda Prof. Dr. Ahu Tunçel “Hümanizmden Anti- Hümanizme, Posthümanizmin Post Eleştirisi” başlıklı sunumuyla katılımcıların karşısına çıktı.

Kartal Belediyesi’nden Kadınlara Güç Veren Proje: Öz Savunma Atölyeleri Başladı Kartal Belediyesi’nden Kadınlara Güç Veren Proje: Öz Savunma Atölyeleri Başladı

 ‘YENİ BİR DÜŞÜNME ŞEKLİNE GEÇİLMELİ’

İnsanın kendisini merkeze alan düşünceden vazgeçerek yeni bir düşünme şekline geçmesi gerektiğini ifade eden Prof. Dr. Tunçel “Özne- nesne ilişkisinin toptan değişmesi gerekiyor. Bu da bizi post düalizme götürüyor. Bu yaşam alanımızı daraltan bir şey. İnsan kendisi dışındaki her şeye yabancı oluyor.  Özneyi yeniden tanımlamak gerekiyor.” dedi. Modernizmden postmodernizme ne değişti sorusuna yanıt aranan oturumda Tunçel, posthümanizmin hümanizm sonrası, hümanizm ve hümanizm karşıtlığı arasındaki çatışmayı sona erdiren ve yeni alternatiflere daha olumlayıcı bir yerden bakan farklı bir söylemsel çerçevesi bulunduğunu ifade etti. Söyleşinin ikinci oturumunda Doç. Dr. Dilek Arlı Çil, “İnsan Görüşü Temelinde Martha Nussbaum’un Eğitim Anlayışı” isimli sunumunu gerçekleştirdi. Doç. Çil, Chicago Üniversitesi’nde Profesör olan, 2016 Kyoto Sanat ve Felsefe Ödülü ile 2018 Berggruen Ödülü’nü alan Martha Nussbaum’un eğitim anlayışı ve önerdiği eğitim modeline dair katılımcıları bilgilendirdi.

Kaynak: HABER MERKEZİ