Şirketler

LG 2025 İLK ÇEYREK FİNANSAL SONUÇLARINI AÇIKLADI

Şirket, Beyaz Eşya ve B2B Sektörlerindeki Dengeli Büyümenin Etkisiyle Rekor Kıran İlk Çeyrek Gelirine Ulaştı.

LG Electronics Inc. (LG) 2025 yılının ilk çeyreği için 22.74 trilyon KRW konsolide gelir ve 1.26 trilyon KRW işletme karı açıkladı. Bu, şirket tarihindeki en yüksek ilk çeyrek gelirine ve ilk çeyrekte işletme kârının 1 trilyon KRW'yi aştığı art arda altıncı yıla işaret ediyor. Güçlü performans, özellikle B2B, donanım dışı segmentler (abonelikler ve webOS platformu gibi) ve doğrudan tüketiciye (D2C) satışlar olmak üzere temel iş alanlarındaki niteliksel büyümeden kaynaklandı.

LG'nin B2B stratejisi ve gelecekteki büyümesi için kritik öneme sahip olan araç çözümleri ve ısıtma, havalandırma ve iklimlendirme (HVAC), rekor düzeyde çeyrek geliri ve işletme karı sağladı. Araç Çözümleri Şirketi ve Eko Çözümleri Şirketi'nin birleşik faaliyet kârı bir önceki yıla göre yüzde 37,2 artarken, gelir yüzde 12,3 yükseldi.

LG'nin amiral gemisi ve ana kâr kaynağı olan Beyaz Eşya Çözüm Şirketi, küresel pazar liderliğini korurken, şimdiye kadarki en yüksek çeyrek gelirini de elde etti. İşletme, abonelik hizmetleri ve D2C satışları gibi yenilikçi modellerle hızla dönüşüyor. Bu arada medya ve eğlence segmenti, LG'nin webOS tabanlı reklam ve içerik platformunda devam eden büyümenin öncülüğünde sağlam bir performans sergiledi.

LG Beyaz Eşya Çözüm Şirketi, ilk çeyrekte 6,70 trilyon KRW gelir ve 644,6 milyar KRW faaliyet karı bildirdi. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla gelir yüzde 9,3 oranında artarak yeni bir rekora imza atarken, faaliyet kârı da yüzde 9,9 oranında büyüdü. Şirket, abonelik ve D2C satışlarının büyümesini hızlandırırken pazar liderliğini sürdürmeye devam ediyor.

İkinci çeyreğe bakıldığında Şirket, değişen küresel ticaret politikaları ve artan pazar rekabeti nedeniyle belirsizliğin artmasını bekliyor. Beyaz Eşya Çözüm Şirketi bu zorlukların üstesinden gelmek için, abonelik ve çevrimiçi işlere odaklanmayı derinleştirirken yeni ve hacim bölgesi ürün portföyünü genişletecek. Ek öncelikler arasında, ankastre cihazlar gibi B2B alanındaki fırsatlara ve motorlar ve kompresörler gibi temel bileşenlerin harici satışlarına odaklanmak yer alıyor. Kârlılık çabaları, operasyonel verimliliği optimize ederek maliyet rekabetçiliğini artırmaya odaklanacak.

LG Medya Eğlence Çözümleri Şirketi, ilk çeyrekte 4,95 trilyon KRW gelir ve 4,9 milyar KRW faaliyet karı elde etti. TV talebi zayıf kalırken, webOS tabanlı reklam ve içerik hizmetlerindeki büyüme performansa daha fazla katkı sağladı. Gelir bir önceki yıla paralel kalırken, karlılık artan LCD panel fiyatları ve yüksek pazarlama harcamalarından etkilendi.

İkinci çeyrekte Şirket, TV'ler, ticari ekranlar ve dizüstü bilgisayarlar ve monitörler gibi BT ürünleri de dahil olmak üzere ekran odaklı işletmelerinde sinerji yaratmaya çalışacak. Pazar yavaş yavaş toparlanırken, Şirket özellikle premium ürünler aracılığıyla kârlılığı vurgulayacak. Genişleyen webOS tabanlı platform, coğrafi erişimini ve ürün tabanını artırmayı hedeflerken, büyüme yörüngesini sürdürmek için içerik sağlayıcılarla stratejik ortaklıklar geliştirecek.

LG Araç Çözümü Şirketi, 2,84 trilyon KRW gelir ve 125,1 milyar KRW faaliyet karı ile şimdiye kadarki en yüksek çeyrek dönem gelirini ve faaliyet karını kaydetti. Büyüme, toplamda 100 trilyon KRW'ye ulaşan güçlü sipariş birikimiyle desteklenmeye devam ediyor. Özellikle, premium ürün payının istikrarlı bir şekilde arttığı araç içi bilgi-eğlence işinde kârlılık iyileşti. İkinci çeyrekte Şirket, yüksek değerli ürün satışlarını artırarak, elektrikli araç bileşenleri işindeki operasyonları optimize ederek ve kaynak verimliliğini artırarak gelir artışını sürdürmeyi ve istikrarlı bir kâr yapısını sağlamlaştırmayı hedefliyor.

LG Eko Çözümler Şirketi de rekor düzeyde çeyrek dönem geliri ve faaliyet kârı elde etti. İlk çeyrek geliri 3,05 trilyon KRW'ye, faaliyet kârı ise 406,7 milyar KRW'ye ulaşarak yüzde 13,3'lük güçlü bir faaliyet marjı elde etti. Bir önceki yıla göre gelir yüzde 18,0 ve faaliyet kârı yüzde 21,2 arttı. LG, 2025'in başından bu yana HVAC işini bağımsız bir bölüm olarak yürüttü ve verimli kaynak tahsisi ve B2B odaklı bir organizasyon yapısı sayesinde gözle görülür performans kazanımları elde etti.

Araç Çözüm Şirketi'nin yanı sıra Eko Çözüm Şirketi de LG'nin B2B büyümesinin temel motoru olarak hizmet veriyor. Şirket, ikinci çeyrekte yeni konut HVAC ürünlerinin satışını artırmaya ve gelişmekte olan pazarlarda ticari klima sözleşmelerini güvence altına almaya çalışacak. Ayrıca, ultra büyük soğutucu çözümlerinden yararlanarak yapay zeka veri merkezleri de dahil olmak üzere büyük ölçekli endüstriyel ve enerji üretim projelerini hedeflemeyi planlıyor.