Türkiye’nin en fazla zeytinyağı ihracatı gerçekleştiren ilk 5 şirketinden biri olan Ayvalık merkezli Köklü Zeytincilik, 500 yıllık kökleriyle bugün 4. kuşak tarafından yönetiliyor. 2024 yılını 3 milyar TL ciroyla kapatan Köklü Zeytincilik, yıl içerisinde satışlarda ihracatının payını yüzde 85 seviyesine çıkarmak için yurt dışı fuar katılımlarına ve ihracat pazarlamalarına ağırlık verdi. Satışa sunduğu zeytinyağı çeşitleriyle her yıl uluslararası yarışmalarda kalite ve lezzet ödülleriyle taçlandırılan, Türkiye’nin lezzet ödüllü markası Köklü Zeytincilik, bu anlamda Paris ve Dubai’deki gıda fuarlarından sonra rotasını dünyanın en büyük gıda fuarlarından biri olan Japonya Foodex’e çevirdi.
11-14 Mart tarihleri arasında E1A19 numaralı salonda ve 65 numaralı stantta yer alacak Köklü Zeytincilik, ihracat yaptığı Japonya pazarında ihracat hacmini genişletmeyi hedefliyor. Hedeflerinin dökme zeytinyağı ihracatındaki başarılarını ambalajlı zeytinyağı ihracatında da Türkiye’nin ilk 3 firmasından biri olmak olduğunu belirten Köklü Zeytincilik Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kürlek, “İhracatımızı artırmak adına dünyanın önemli gıda fuarlarına katılarak uluslararası tescilli lezzetlerimizi yurt dışında tanıtmaya devam ediyoruz. Avrupa için Paris, Orta Doğu için Dubai’deki gıda fuarlarından sonra Uzak Doğu’ya ihracatımızı artırabilmek için Japonya’daki Foodex’e katılma kararı aldık. Japonya’da zeytinyağı tüketimi geleneksel mutfaklarda yer almamasına rağmen 90’lı yılların başında bin tondan azken şu an 50 bin tonu geçti ve pazar büyümeye devam ediyor. Sektör olarak Japonya’ya yapılan ihracatımız da her yıl artarak 50 milyon dolara yaklaştı ve Japonya’ya yapılan toplam gıda ihracatı içerisinde zeytinyağı, 3. sırada yer alıyor. Yine Türkiye, Japonya’nın zeytinyağı ithal ettiği pazarlar sıralamasında 3. konumda. Amacımız hem ülke hem de firma nezdinde bu pastadan aldığımız dilimi büyütebilmek. Firma nezdinde de Amerika, İspanya, Japonya ve İtalya başta olmak üzere yaklaşık 20 ülkeye ihracat yapıyoruz” dedi.