Mehmet Emin AVCI-Bozcaada

Skoda’nın model yenileme atağı D-SUV temsilcisi Kodiaq ile devam ediyor.  Markanın 2016 yılında tanıttığı ilk nesliyle büyük başarı elde ettiği Kodiaq’ın ikinci neslini Türkiye’de lansmana özel olarak 2 milyon 499 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sundu. Etkileyici görünümü, yenilikçi özellikleri ve teknolojileriyle sınıfında dengeleri değiştirmeyi hedefliyor.

Elektrikli Alfa Romeo Junior Türkiye yollarında Elektrikli Alfa Romeo Junior Türkiye yollarında

Yeni Kodiaq modelinin tanıtımına ilişkin Bozcaada'da düzenlenen basın toplantısında konuşan Yüce Auto-Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, markanın Türkiye’deki başarı yolculuğunun yenilenen Kodiaq ile heyecan verici bir şekilde devam ettiğini söyledi.

Skoda’nın çok yüksek bir potansiyeli olduğunu ve Türkiye’de bu potansiyele doğru adım adım ilerlediklerini vurgulayan Başar, şunları söyledi: “Skoda olarak 7 farklı modelle toplam binek otomobil pazarının yüzde 92’sine varan bir ürün temsiliyetiyle farklı segmentlerde farklı müşterilerin beklentilerini karşılayacak bir ürün stratejisini uzun zamandır sürdürüyoruz. Adetlerimizi ve müşteri kitlemizi artırırken aynı zamanda müşteri memnuniyetinden de ödün vermeden adımlar atıyoruz. Şu anda Skoda yeni nesil bayilerindeki, modern yüzü ve konforlu ortamıyla segmentinin en iyileri arasında yer alıyor. Bunu sürekli olarak gerçekleştirilen araştırmalarda ortaya koyduğumuz istikrarlı yükseliş de gösteriyor."  

Sko 6 8 24

Müşteri memnuniyetinde zirvede

Başar, "Yapılan son araştırmalara göre Skoda olarak müşteri memnuniyetinde ilk sırada yer aldık. Yeni araç satın alanlar üzerinde yapılan bu bağımsız araştırma kapsamında son dönemde puanını en çok artıran marka olduk ve yeni araç satın alma deneyiminde en iyi müşteri memnuniyetini sunmasıyla öne çıktık. Her zaman müşterilerimizin ihtiyaçlarını bilerek, onlara en iyi şekilde hizmet vermek üzere çalışan bir teşkilat oluşturduk. Bunu da her geçen gün daha ileriye taşımayı ve iyi yaptığımız işleri daha da iyi yapmak üzere çalışmalar gerçekleştiriyoruz” dedi.

Sko1 6 8 24

‘Premiumdan gelen müşteri oranı yüzde 40’

Kodiaq modelinin markanın en güçlü ürünlerinden birinin olduğunun altını çizen Başar, “Kodiaq tamamen kendine özel bir müşteri kitlesi oluşturmasının yanı sıra, farklı markalardan ve segmentlerden de müşteriler kazanmamızı sağlıyor. Bununla birlikte premium markalardan Kodiaq tercih eden müşteri oranı ise yüzde 40 civarındaydı. Bu oldukça iddialı bir rakam ve markamızın geldiği noktayı da açıkça gözler önüne seriyor. Bunun yeni nesilde daha da artacağını düşünüyoruz. Yeni Kodiaq sahip olduğu lüks özellikler, geniş iç hacim, teknoloji ve konfor ile sınıfında dengeleri değiştirecek bir model” ifadelerini kullandı.

Başar, özellikle Çin menşeli otomotiv markalarının Türkiye'de yatırım yapmasına ve yatırım planlarına ilişkin, "Öncelikle bir Türk vatandaşı olarak, Türkiye'ye herhangi bir kuruluşun yatırım yapmasını, hem teknolojiyi geliştirecek olması hem de istihdam sağlaması, ihracatla Türkiye'ye artı değer katması açısından büyük fotoğrafta özellikle çok desteklememiz gereken bir yurttaşlık görevi olduğunu düşünüyoruz" dedi.

‘Pazar tahminimiz 1 milyon 50 bin civarında’

Otomotiv pazarı ile ilgili de değerlendirmeler yapan Başar, "Şu an yıl sonunda otomobil pazarının 800-850 bin adet bandında kapanmasını bekliyoruz. Pazar koşullarının biraz daha sertleştiği, hem bayileri hem de ithalatçıları ve üreticileri bir miktar yorduğu bir döneme giriyoruz ama biz 45 bin adetlik satış hedefimizden vazgeçmedik. Planlamamız bu doğrultuda. Hafif ticariyle birlikte toplam pazar tahminimiz ise 1 milyon 50 bin civarında" dedi.

'Mobil şarj istasyonları kuracağız'

BAŞAR, markanın elektrikli araçlarını henüz Türkiye'deki müşterilerle buluşturmadıklarını ancak gelecek yılın ilk çeyreğinden itibaren elektrikli araçları Türkiye'de satışa sunmaya başlayacaklarını bildirdi. Yüce Auto-Skoda olarak tüm bayilerde elektrikli araç yatırımlarının devam ettiğinin altını çizen Başar, kuracakları yeni mobil şarj istasyonlarıyla menzil konusundaki endişeleri ortadan kaldırmayı hedeflediklerini, özellikle otoyollarda mobil şarj istasyonlarıyla bütün marka müşterilerinin menzil konusundaki endişelerini ortada kaldırarak yanlarında olmak istediklerini söyledi.

Editör: Mehmet Emin AVCI