Vergi Usul Kanununun 163'ncü maddesinde, 4108 sayılı kanunla yapılan değişiklikle İş ve teşebbüsün adresinin bir yerden diğer bir yere nakledilmesi halinde adres değişikliği sayılır hükmüne binaen; iş yeri adresini değiştiren mükelleflerin, mükellefiyet tesislerini yeni adreslerinin bağlı olduğu vergi dairesine müracaat etmelerine ilişkin düzenleme yer almaktadır.
Aynı il sınırları içinde veya ayrı il sınırlarında İşyeri adres değişikliği yapan mükelleflerin, adres değişiklik bildirimini yeni adresin bağlı bulunduğu vergi dairesine yapılacağı, yeni vergi dairesi tarafından mükellefin faaliyette bulunduğuna ilişkin yoklama çıkartılacak, mükellefin yeni işyeri adresinde faaliyette bulunduğuna dair yoklama/tespit yapıldıktan sonra, mükellefiyete ilişkin eski vergi dairesindeki terk işlemleri, yeni vergi dairesi tarafından elektronik ortamda yapılacağı belirtilmiştir.
İşyeri adres değişikliği yapan mükelleflerin ellerinde bulunan kullanılmamış belgeleri (fatura, irsaliye, serbest meslek makbuzu, zirai kazanç(müstahsil) makbuzu, gider pusulası vb.) yeni işyeri adresinde kullanabilmeleri için, kağıt (dilekçe) ortamında başvuru yapmaları halinde, vergi dairesi tarafından ellerindeki mevcut belgelerin nevi ve sayı itibariyle tespit edilerek tutanağa bağlanacağı, bu tutanak vergi dairesi müdürü ile mükellef tarafından imzalanacağı, bir örneğinin mükellefe verileceği belirtilmektedir. Bu tutanağı takiben mükelleflerin mevcut belgelerini kullanabileceklerdir.
Belgelerle ilgili bildirimin Gelir İdaresi Başkanlığının İnteraktif Vergi Dairesi sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılması halinde ise kullanılmamış belgelere ilişkin tutanak düzenlenmeyecek ve bu bildirime binaen adres değişikliği yapan mükellefler tarafından mevcut belgelerin kullanılacağına ilişkin açıklama yapılmıştır.