İnternet siparişinin iadesinde kargo bedelini satıcı öder

İnternetten yapılan alışverişlerde, ürünün beklendiği gibi çıkmaması, ihtiyacı karşılamaması gibi durumlarla sıkça karşılaşılıyor.

Böyle durumlarda, alışverişi internetten yapmış olmanın bir bakıma avantajı da var. Çünkü hiçbir gerekçe göstermeden14 gün içinde iade etmek mümkün. İade sonrasında, ürün bedelinin satıcı tarafından aynen geri ödenmesi gerekiyor.

KARGO BEDELİ

İnternetten alınan ürünlerin bazılarında kargo bedeli satıcıya bazılarında ise alıcıya ait oluyor. Şayet malın iadesi söz konusu olursa ortaya bir de iade ile ilgili kargo bedeli çıkıyor. Ancak bu durumda ürün ister kargo dahil ister kargo hariç olsun, her şartta kargo bedeli satıcıya ait. Çünkü ilgili Yönetmelikte açıkça belirtildiği gibi; 'satıcı varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlü'.Ayrıca, malın geri gönderilmesi halinde, tüketici 'iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamıyor'.

SATICI KARGO FİRMASI SEÇEBİLİR

Burada bir noktaya dikkat etmek gerek. Siparişin verildiği aşamada alıcının karşısına çıkan ve genelde hiç okunmadan onaylanan ön bilgilendirme formunda iade için özel olarak bir kargo firması belirlenmiş olabilir. Bu durumda, belirlenen kargo firması ve hatta satıcıya özel kargo koduyla gönderim yapılması halinde, yine tüm kargo bedellerini satıcının ödemesi gerekiyor.