Gündem

Gündem Haberleri

Koronadan korunmak için nasıl beslenmeliyiz?

Haber Merkezi 24.03.2020 12:34
Koronadan korunmak için nasıl beslenmeliyiz?

Sağlıklı beslenme ve güçlü bağışıklık sistemi vücudun hastalıklarla başa çıkmasına yardımcı olmaktadır. Koronavirüs salgınıyla mücadele ettiğimiz bugünlerde kişisel hijyen, sosyal mesafe gibi önlemlerin yanında sağlıklı ve dengeli beslenmeye de ekstra özen göstermemiz gerekiyor.

 

Covid-19 virüsü ile mücadele ettiğimiz bugünlerde bağışıklık sistemimizi kuvvetlendirmemiz gerektiğini söyleyen Çakmak Erdem Hastanesi’nden Uzman Diyetisyen Büşra Umut Oyman şu önerilerde bulundu:

“Yeterli, dengeli ve çeşitli beslenmeye her zamankinden biraz daha fazla özen göstermeliyiz. Her sabah selenyum açısından zengin olan yumurtayı kahvaltılarımıza eklemeliyiz. Kolesterolünüz varsa veya kan yağlarınız, ürik asit seviyeniz yüksekse bu konuda daha dikkatli davranmanızı öneririm.

Sıvı tüketimine her zamankinden çok önem vermeliyiz. Gün içinde ıhlamur, adaçayı, yeşil çay tüketilmeli, içine C vitamini seviyesini artırmak adına limon ve portakal dilimleri hatta propolisli bal ilave etmeliyiz.

Yoğurda, kefire, çorbalara çok abartmadan zencefil ve zerdeçal eklenebilir. Brokoli, koyu yeşil yapraklı sebzeler, mor lahana, kuru mor erik, portakal, greyfurt vitaminler açısından oldukça zengindir. Yemeklerin iyice pişirilmesi dikkat edilmesi gereken bir diğer noktadır. Kaliteli protein tüketimine önem verilmelidir. Bunun için kırmızı et, hindi, balık, ciğer, ton balığı; yumurta, süt, yoğurt tüketilebilir. Kabak çekirdeği, çiğ kuruyemişler özellikle çiğ badem ve ceviz günlük beslenme programına katılmalı, programın çinko içeriği yükseltilmelidir. Bu dönemde tam tahıllı karbonhidrat tüketimine de önem verilmelidir. Tam tahıllı karbonhidratların içindeki beta glukan bağışıklık sistemimizi destekleyecektir. Tam tahıllı ekmek, yulaf, yulaf kepeği en güzel beta glukan kaynaklarındandır.

Bu dönemde düşük kalorili diyetlerden uzak durmalı, şeker tüketimini azaltmalı, probiyotik tüketimine önem vermeliyiz. Probiyotik yoğurt, kefir, ev yapımı sirke, turşu tüketilebilir. Meyvenin suyunu değil lifiyle birlikte kendisini tüketmeliyiz. D vitamini seviyeniz düşükse size uygun dozda takviye alabilirsiniz. Önerilerim sağlıklı bireyler için geçerlidir. Kişilerin beslenmesini etkileyen bir hastalığı varsa bir uzmana danışmaları gerekir.”

1.sayfa

1.sayfa