YAZARLAR

Tüm Yazıları Emre Ertürk

Eski Dost…

27.10.2020 08:30

 

Geçenlerde bir dostumuzla, 13 yıldır artık ailemizin bir parçası haline gelen otomobilimizle vedalaştık. Birlikte o kadar çok şey paylaştık, o kadar çok anı biriktirdik ki ona veda etmek biraz zor oldu. Birçok insan otomobiline veya motosikletine bir “eşya” gözüyle bakıyor. Fakat bizim ailede bu durum biraz farklı. Araca sahip olmak sadece onu kullanarak bir yerden bir yere gitmek değil. Sürekli ilgilenmek, cila yapmak bizim için çok keyifli bir uğraş. Eminim aranızda bizim gibi düşünenler, yapanlar vardır. Yine de insanların bu mühendislik harikalarına özen göstermemesi, ilgilenmemesi benim adıma üzücü.

Vedalaştığımız aracımız 1998 modeldi, hatlarının eski olması dışında yaşını hiç göstermeyen, özenildiği belli olan bir araçtı. Burada tabi ki babamın uğraşları büyük önem taşıyor, hem bana öğrettikleri hem de yaptığı yönlendirmelerle ben de kullandığım araca özenir, ilgilenir hale geldim. Konuyu çok dağıtmadan, aslında sizlere hem bu süreçteki duygularımı, hem de yaşadığımız komik durumları anlatmak isterim. Aracı ilana koyduğumuz andan itibaren, aracı her gören ne kadar temiz ve bakımlı olduğunu belirtti. Fakat bunu yaparken bir yandan da aracın fiyatının yüksekliğinden bahsetti. İnsanlar gerçekten çok tuhaf, hem alabileceği en temiz aracı almak istiyor, hem de ağır hasar kayıtlılarla aynı fiyat olsun istiyor. Bu mümkün olabilir mi? Tabi ki herkesin elindeki para kısıtlı mümkün olan en iyisine sahip olmak isteriz fakat mantıksız derecede düşük fiyatlar teklif etmek… Bunun yanı sıra bakmaya gelen insanlar ise ayrı dert. 22 yaşındaki aracın “kusursuz” olmasını bekliyorlar. Biz ellimizden geldiğince iyi baktık fakat tabi ki eksikleri olabilir. Ufak tefek çiziklere takılanlardan tutun, bunun motoru yapılmış, şanzımanı değişmişlere kadar birçok insan kendine göre bahanelerle fiyat düşürmeye çalışıyor. Tekrar söylüyorum, evet hepimizin cebindeki para kısıtlı ama ben bir araç satarken hayır işi yapmak niyetiyle satmıyorum. Sevgili dostum ben arabayı satıp küçük bir kasabada inzivaya çekilip bahçemde domates yetiştirecek değilim ki. Anlam veremediğim nokta insanları mutlu edememek. Aracın motorunu yaptırsak suç, yaptırmasak suç. Şanzımanı değişse suç, değişmese suç. Boyasına laf edenler ayrı dert. Aracın kazası olmamasına rağmen kimi yerleri yılların getirdiği aşınmalar için boyattık. Kimi yerleri paslanmasın, yıpranmasın diye. Fakat bunun için aracı ağır hasarlı, komple boyalı gibi değerlendirmek ne kadar doğru? Öncelikle alacağımız araca bir bakmamız lazım. Bu araç kaç yaşında, bu yaş için bu yapılan işlemler normal mi? 22 yaşındaki arabayı, 2018 modellerle kıyaslamak pek mantıklı bir davranış değil diye düşünüyorum.

Sonuç olarak araç bütün bunları bilen, farkında olan birisine satıldı. Biz her gelene, dürüst olup aracın her şeyini anlattık. Piyasadaki bütün bu yalan dolu araçların içerisinde… Fakat sanırım insanlar bu kadar dürüstlüğü pek sevmiyorlar. Hayırlısı olsun diyelim.

Sevgili dostum umarım sana bizim gibi özenerek bakarlar, yağını suyunu eksik etmezler. Acı tatlı birçok anımız oldu. Annemle az çekişmedik seni kullanabilmek için. Bize yaşattığın güzel zamanlar için teşekkürler. Umarım bir yerlerde yolumuz tekrar kesişir. Hoşça kal dost, kilometren bol olsun.

Haberler

Gündem

"Aralık ayında en az 10 milyon Kovid-19 aşısı temin etmiş olacağız"

Maliye & Muhasebe

Vergi yapılandırmada son başvuru tarihi 31 Aralık

Gündem

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Kısıtlamalar devam edecek

Gündem

EGM'den 'oltalama' yönetimiyle siber dolandırıcılık uyarısı

Gündem

Son bir ayda düzenlenen 34 operasyonda 80 terörist etkisiz hale getirildi

Otomotiv

Tofaş'tan yerli tedarik zincirinin gelişimine önemli bir katkı daha

Gündem

Bakan Koca, kısıtlama dışındaki zamanların da evde geçirilmesini istedi

Gündem

Türkiye genelinde sokağa çıkma kısıtlaması başladı

Gündem

Aşı, Kovid-19 vaka sayılarını tersine çevirecek

Ekonomi

İYS'de geri sayım başladı, son gün 30 Kasım 2020

Gündem

Hafta sonu belirli saatlerde sokağa çıkma kısıtlamasına devam edilecek

Gündem

Kovid-19 açısından en büyük risk kalabalık alanlar ve ev içi ortamlar