Ekonomi

Ekonomi Haberleri

'Yapay zeka'ya Türkçe öğrettiler

15.03.2019 22:12
'Yapay zeka'ya Türkçe öğrettiler

Microsoft Türkiye ve Vodafone Türkiye, 'yapay zeka'da iş birliğine giderek, Türkçe doğal dil işleme teknolojisine dayalı geliştirilen sohbet robotu TOBi, Vodafone abonelerinin yeni dijital asistanı olacak.

 

Mehmet Emin AVCI
Microsoft Türkiye Genel Müdürü Murat Kansu, "TOBi'yi Türkiye'de Vodafone'la birlikte geliştireceğiz, yakında hayata geçecek. Burada Microsoft'un LUIS adını verdiğimiz doğal dil anlama teknolojisini kullanıyoruz. İlk defa olarak Microsoft, Almanca, İngilizce, Fransızca diller gibi Türkçe'yi de fabrika çıkışı olarak desteklediği ana dillerden biri haline getirdi. Bu, çok gurur verici." dedi.

 

Microsoft Türkiye ve Vodafone Türkiye'nin yapay zeka alanında yaptığı iş birliğinin detayları Microsoft Türkiye Genel Müdürü Murat Kansu ve Vodafone Türkiye CEO'su Colman Deegan'ın katıldığı toplantıda paylaşıldı.

 

İş birliği çerçevesinde Microsoft'un dünya çapında başarılı doğal dil anlama (NLP) teknolojisi LUIS sayesinde Türkçeye çeviri ihtiyacını ortadan kaldıran ve kullanıcıların taleplerini anlayıp doğru çıkarımlar yapabilen TOBi, Vodafone abonelerinin yeni dijital asistanı olacak.

 

LUIS'e kazandırılan Türkçe dil desteği özelliği, bundan sonra yapılacak başka yapay zeka projelerinde Türkçenin de doğal bir dil olarak kullanılabilmesine, Türkçe metin okuma ve anlama, yazım hatalarını düzeltme, sesli olarak Türkçe söylenen bir cümleyi anlama gibi özelliklerin eklenebilmesine imkan veriyor.

 

Yeni sisteme ilişkin bilgi veren Microsoft Türkiye Genel Müdürü Murat Kansu, teknolojinin ve yapay zeka uygulamalarının hızla geliştiğini vurgulayarak, bunlardan en önemlisinin de chatbot olduğunu söyledi.

 

Akıllı dijital asistanların kullanıma başlanmasıyla müşterilere sunulan hizmetlerin kolaylığına ve niteliğine dikkati çeken Kansu şunları söyledi:

 

"Özellikle Vodafone gibi, büyük müşteri sayısına sahip olan kuruluşlarda bu çok önemli. Vodafone, hem dünyada hem Türkiye'de teknolojinin lider şirketlerinden biri. Vodafone'un TOBİ denilen dijital asistan uygulaması var, kendi müşterilerinin sorularını, sorunlarını yanıtlayan, almak istediği bilgiler de sanki bir insanmışçasına cevap verebilen bir sistem bu."

 

Vodafone müşterileri TOBi ile Türkçe yazışacak

 

Vodafone Türkiye müşterilerine dünya çapında bir dijital deneyim sunmak istediklerini belirten Vodafone Türkiye CEO'su Colman Deegan ise şunları kaydetti:

 

"Vodafone'luların yeni dijital asistanı TOBi, 'Vodafone Yanımda' uygulamamız içinden erişilebilen yepyeni bir müşteri iletişim kanalı olacak. Temelde amacı, müşterilerimizin Vodafone'dan aldığı veya almak istediği hizmetler konusunda onlara yardımcı olmak ve hayatlarını kolaylaştırmak. Müşterilerimiz, TOBi ile yazışarak, faturalarından, data kullanımlarına kadar bir çok konuda bilgi alabilecekler.

 

Diğer konularla ilgili soruları olursa, TOBi onlara konuya ilişkin bir link gönderecek ya da canlı sohbet için bir müşteri temsilcisine yönlendirecek. Bir sonraki aşamada, tarifeler, cihaz fiyatları gibi konularda da TOBi'nin müşterilerimize yardımcı olabilmesini hedefliyoruz."

 

'LUIS'i dünya çapında başarıyla kullanıyoruz'

 

Microsoft Türkiye Kurumsal Hizmetlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Berna Yıldız, LUIS'i dünya çapında başarıyla kullandıklarını belirterek, şu bilgileri verdi: "Ayrıca sisteme, metin okuma, sesli komutları algılama, araştırma yapma, görüntü işleme gibi başka yapay zekâ yetenekleriyle desteklenen bilişsel servisler de ekleyebiliyoruz. Bu tür servislerle, müşterilere sunulan hizmet kalitesini artırıyor, hizmet alan kullanıcıların işlerini kolaylaştırıyor ve hızlandırıyoruz. Kişiselleşen servislerle müşteri memnuniyetini artıran şirketler rekabette öne geçiyor, büyüyor ve dijital dönüşüm yaklaşımlarıyla fark yaratıyor."

 

Vodafone Türkiye Müşteri Operasyonlarından Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Ergun, TOBi'nin Vodafone müşterilerine getireceği kolaylıkları ise şöyle açıkladı: "TOBi, müşterilerimize büyük kolaylık getirecek. Dijitalleşmenin artmasıyla birlikte, şu an her ürünün her servisin çok fazla detayı var. TOBi süreçleri sadeleştirecek. Müşterilerimizin yapmak istediği şeyi, almak istediği ürünü, sormak istediği soruyu basitleştirip, müşterimize hızlıca cevabı ulaştıracak. İlk etapta yazılı başlıyoruz. Yaz başlamadan süreci tamamlamak ve ilk TOBi'yi müşterilerimizle tanıştırmak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz."

1.sayfa

1.sayfa