Ekonomi

Ekonomi Haberleri

Çağrı merkezlerinden istihdama önemli katkı

15.04.2019 10:33

ÇMD Başkanı S. Rengin Ağılönü, sektörün 67 ilde yaptığı yatırımla istihdama katkı sağlamaya devam ettiğini belirterek, "Sektörün pazar büyüklüğü 6.2 milyar liraya, istihdam sayısı da 108 bine ulaştı" dedi.

 

Mehmet Emin AVCI

Çağrı Merkezleri Derneği (ÇMD) Başkanı S. Rengin Ağılönü, Türkiye'de çağrı merkezleri sektörünün pazar büyüklüğü 6.2 milyar liraya, istihdam edilen kişi sayısının da 108 bine ulaştığını söyledi.

 

2018 Türkiye Çağrı Merkezi Pazar Araştırması'nın sonuçlarının açıklandığı basın toplantısında konuşan ÇMD Başkanı Ağılönü, sektörün ülke genelinde 67 ilde yaptığı yatırımla istihdama katkı sağlamaya devam ettiğini belirterek sözlerini şöyle sürdürdü:

 

"Sektörün pazar büyüklüğü önceki yıla göre yüzde 21,5'lik büyümeyle 6,2 milyar liraya ulaşırken, Türkiye genelindeki müşteri temsilcisi sayısı yüzde 5,5 artarak 96 bin kişiye ulaştı.

 

Sektörde yönetici ve destek kadrolarla birlikte toplam istihdam edilen kişi sayısı 108 bine ulaşırken, bu rakamın 2019'da 112 bine çıkması bekleniyor. Ülke genelindeki istihdam oranlarında birincilik yüzde 26'lık oranla telekomünikasyon firmalarına, ikincilik ise yüzde 13'lük payla finans sektörüne gidiyor.

 

İlk ikiyi yüzde 11'lik ile kamu kurumları, yüzde 10 ile tüketim ürünleri sektörü, yüzde 8 ile bilişim, yüzde 6 ile lojistik-taşımacılık ile e-tcaret, yüzde 5 ile enerj-alt yapı ile sağlık, yüzde 4 ile eğlence-medya, yüzde 3 ile perakende noktaları, yüzde 1 ile konaklama-acente-turizm takip ediyor.

 

Türkiye'de 67 ilde en az bir çağrı merkezi yatırımı bulunuyor. Üç büyük şehrin dışında kalan Anadolu illerinde çağrı merkezlerine yapılan yatırım oranı yüzde 44 iken, 2018'de yüzde 56'ya yükseldi.

 

Önceki yıl sektörün yüzde 39'unu bünyesinde bulunduran İstanbul'un 2018'de istihdam oranı yüzde 26 olarak gerçekleşti. Ankara ve İzmir ise sıralamada yer değiştiriyor. Ankara'nın istihdamı yüzde 7, İzmir'in ise yüzde 11 oranında."

 

 

Çağrı merkezlerine gelen ve giden arama rakamlarına da değinen Rengin Ağılönü, "Önceki yıl 2,5 milyar olan gelen-giden aramaların sayısı, 2018'de 3,2 milyar adede yükseldi. Gelen aramaların büyük çoğunluğunu ürün-hizmet bilgisi almayı amaçlayan aramalar oluştururken, giden aramaların ise satış-pazarlama amacıyla yapıldığı görülüyor" dedi.

 

Sektördeki çalışma süreleri ile ilgili de bilgi veren Ağılönü, "Çağrı merkezlerinde çalışan müşteri temsilcilerinin yüzde 66'sını önceki yıl da olduğu gibi kadınlar oluşturdu. Çalışanların yaş ortalaması 27 ve personellerin yüzde 62'si üniversite mezunu. Sektörün yüzde 46'sının ortalama çalışma süresi ise 3 yıla uzadı. Bir diğer önemli veri de, yabancı dilde hizmet veren müşteri temsilcisi sayısı, önceki yıla oranla yüzde 49 artış göstererek 8 bin 500 kişiye ulaştı" ifadelerini kullandı.

 

1.sayfa

1.sayfa

Gündem

LGS Türkiye birincisi Midyat'tan çıktı

Gündem

Doğa Koleji LGS'de liderliği kaptırmadı

Gündem

Yeni askerlik sistemi teklifi yasalaştı

Gündem

LGS ile öğrenci alacak okulların kontenjan ve yüzdelik dilimleri açıklandı