FRANSIZ otomotiv motorları ve aktarma organları üreticisi EFI Automotive, ağırlıklı olarak efficiency sensör denilen kam ve krank sensörlerinin üretimini gerçekleştirdiği Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Fransa’nın Lyon şehrinde 1936’da kurulan EFI Automotive’in globaldeki ikinci büyük üretim tesisi olan Türkiye fabrikası, yüzde 25’i kadınlardan oluşan 320 çalışanıyla 2023 yılında 21 milyon 750 bin parça üretimi gerçekleştirdi. Bu yıl 25 milyonluk üretimi hedefleyen şirket, her yıl cirosunun yüzde 9,5’ini Ar-Ge çalışmalarına aktararak yenilikçi ürünler geliştirmeye ve otomotiv sektörüne önemli katkılar sağlamaya devam ediyor.
 

Satışların yüzde 90’ı Avrupa’ya

Türkiye’de VW Grubu, BMW, Renault, Ford ve Stellantis markalarıyla çalıştıklarını söyleyen EFI Automotive Türkiye Fabrika Direktörü Merve Uğur, “İstanbul Dudullu Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan üretim tesisimiz, Oyak Renault ve Ford Otosan’ın İnönü fabrikalarının tedarikçileri arasında yer alıyor. Satışlarımızın yaklaşık yüzde 90’ı ihracata yönelik ve öncelikli lokasyonumuz da Avrupa. Geçtiğimiz yılı 38 milyon avroluk ciro ile geride bıraktık. Bu yıl hedefimiz bu rakamı 50 milyon Euro seviyesine çıkarmak” dedi.
 

‘Üretimde yapay zekayı kullanıyoruz’

MG’nin turbo hibrit motorlu yeni HS modelinin  ön satışına başlandı MG’nin turbo hibrit motorlu yeni HS modelinin ön satışına başlandı

Gelecek dönemde EMPOS isimli elektrikli motor pozisyon sensörlerinin Türkiye’de seri üretimine başlayacaklarını vurgulayan Uğur, “Türkiye fabrikamızda yeni teknolojileri kullanıyoruz. Yapay zekayı çok önce oluşturduğumuz safety dojo alanımızda kullanmıştık. Otomasyon robot uygulamaları ve birbiri ile konuşabilen MES üretim sistemleri gelecekteki yatırım alanlarımızın başında yer alıyor. EMPOS ve EFIPOWER gibi elektrikli mobilite alanına yönelik parçaları halihazırda üretiyoruz. Global anlamda sadece otomotiv değil, tekerlekli tüm araçlar için ADAS (sürücü destek sistemleri) sensörlerimizde gelişim sağlamak istiyoruz.” 

Muhabir: Emre ERTÜRK