2023 yılında kurulan ve bünyesinde 100 yılı aşkın sektör deneyimine sahip Delphi, Delco Remy ve Hartridge olmak üzere üç köklü markayı barındıran PHINIA, 20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla yakıt sistemleri, satış sonrası çözümler ve bileşenler sağlayıcısı olarak faaliyet gösteriyor. PHINIA'nın amiral gemisi konumundaki Delphi, pek çok üretim tesisi ile birlikte İzmir'deki fabrikasında satış sonrasında da otomotiv markalarına küresel çapta ve orijinal ekipman kalitesinde çözümler sunmaya devam ediyor. 2024 yılının sektör için küçük çaplı büyüme veya mevcudu koruma odaklı geçtiğini söyleyen Delphi Türkiye, Kafkasya, Orta Doğu ve Afrika Bölge Direktörü Reşat Dumanoğlu, “Sektör olarak bu aslında çok alışık olduğumuz bir durum değil. Finansman maliyetlerinin alışılanın üzerinde gerçekleşmesi ve ihracat pazarlarındaki daralma 2024’te etkili oldu. Buna rağmen Delphi olarak biz 2024’ü yüzde 10’luk bir büyümeyle tamamladık. Aslında, döviz bazlı çift haneli büyümeye alışık olan bir firmayız.” dedi.
10 yılda 10’unculuktan 3’üncülüğe
Bundan 10 yıl önce, satış sonrasında Delphi Türkiye’nin, EMEA bölgesindeki yaklaşık 100 ülke arasında 10’uncu büyük pazar olduğunu hatırlatan Dumanoğlu, “Yaptığımız çalışmalarla beraber bütün gelişmeler ışığında 2024’ü 3’üncü büyük pazar olarak kapattık" dedi. Şirketin 2025 yılı hedeflerini paylaşan Dumanoğlu, “Yine sınırlı büyümelerin gerçekleşeceği, mevcudun korunmaya çalışılacağı bir yıl olacağını öngörüyoruz. Ürün grubu açısından da geçen yıl fren, araç elektroniği ve termal ürünlerinde büyüme sağladık. Özellikle fren disk ve balatalarında kapsama oranımız %99’a ulaştı ve ön takımda da bu seviyelere ulaşarak Avrupa ve Türkiye’deki lider satış sonrası firma konumumuzu pekiştireceğiz. Orijinal ekipman üretim tarafında da Türkiye’de Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Stellantis, Hyundai ve KIA gibi markalara üretim yapıyoruz. 2024 yılı itibariyle bu markalara DAF ve PACCAR’ı da ekledik" diye konuştu.
Çinliler için fren diskleri Avrupa’dan önce Türkiye’de pazara sunuldu
Bu yıl ticari araçların dışında bir odak noktaları daha olduğunu belirten Dumanoğlu, “Delphi olarak, Türkiye’de hızla büyüyen Çinli otomobil markaları MG, Chery ve BYD’yi yakından takip ediyoruz. Chery ve BYD için üretilen fren disklerini Avrupa’dan önce Türkiye’de satış sonrası pazarına sunarak sektörde öncü oluyoruz. Togg’un da satış sonrası yedek parçaları için çalışmalarımız devam ediyor. Elektrikli araçlarda büyümek istiyorsak Togg için de ürün sunmamız gerekir. Bu durumu dikkate alıyor ve önemsiyoruz, özellikle Türkiye pazarı açısından da büyük bir fırsat olarak görüyoruz. Ayrıca, Togg’un Türkiye dışındaki pazarlarda da yer almasını umuyoruz” şeklinde konuştu.