Çok katmanlı bir eser

Aynı adlı senaryodan romana uyarlanan Mustafa Angın'ın Bir Çingene İki Ölü romanı, senaryo ile roman tekniklerini ustalıkla bir araya getiriyor. Senaryosu; 2021 yılında 5. Denizbank İlk Senaryo İlk Film yarışmasında 180 başvuru içinde finale kalan eserler arasında yer alıyor. Eserde zaman, mekan, karakterler ve olaylar yer yer öne çıkıp yer yer geri çekiliyor ve sahneyi bir başka unsura bırakıyor. Bu da okura çok katmanlı bir okuma sağlıyor ve dikkatini dağıtmamasını talep ediyor. Bir başka deyişle Angın, hikaye ile tekniği, büyük bir uyum içinde vermeyi başarıyor.

'Ezilen halkların, yok edilen göçebelerin, Çingenelerin, Zapataların, Dicle ve Fırat nehrine adını veren ulusların tek mermilik sesi var. İşte bu yüzden bu sahne, son sahnemizdir. Çünkü̈ hatasını, hatasıyla paylaşan sahne ancak seyirlik sahnedir.'

Yazardan Direkt Yayınevi'nden çıkan Bir Çingene İki Ölü isimli romanda Angın, kurgu üzerinde oynadığı oyunlarla katmanlı bir hikaye sunuyor ve iç içe geçen hayatların zaman tanımayacağını gösteriyor.

Angın, romanın temeline Nazi zulmü altındaki Sinti Çingenelerini koyarken insani pek çok konuya değiniyor ve var olmanın amacını sorguluyor. Karakterlerin geçirdikleri dönüşüm, zaman akışının iç içe geçmiş yapısı ve olayların şaşırtıcı seyriyle okurlara nitelikli bir roman sunuyor. Üstkurmaca tekniğini de içeren Bir Çingene İki Ölü, eserin yazılma ve okunma sürecini bir arada takip edebilmemizi sağlıyor. Okurun aklında bıraktığı en büyük sorulardan biri de bu: Elimizdeki kitabın yazarı Mustafa Angın mı yoksa senarist Mahmut mu?