Alışveriş çılgınlığı

Son yıllarda gelenekselleştirilmeye çalışılan indirimli! alışveriş kampanyaları, iyi niyetli vatandaşları sömürmekten başka bir şey değil.

Bir süre önce şişirilen fiyatlar, kampanya adı altında büyük indirimler yapılıyormuş imajı verilen bu kampanyalara dikkatle yaklaşmak gerekir.

Geçtiğimiz gün Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, indirim! konusunda vatandaşları uyaran açıklamasında, 'Tüm dünyada hızla yayılan 'alışveriş çılgınlıkları' kapsamında düzenlenen aldatıcı kampanyalar konusunda vatandaşlarımız dikkatli olmalı.' dedi.

Ayrıca Palandöken, gelişen teknolojiyle neredeyse her gün gerçekleştirilen 'aldatıcı' indirimlerden kaçınmak için güvenli internet sitelerinin tercih edilmesi gerektiğini bildirdi.

Palandöken, özel alışveriş günlerinde fiyatların önceden şişirildiğini, sonra 'indirim' adı altında stokları tüketmek için aldatıcı satış teknikleriyle ürünlerin pazarlandığını vurguladı.

Özellikle kampanyalara aldanıp kredi kartlarına yüklenilmemesi gerektiğinin altını çizen Palandöken, şunları söyledi:

''Efsane Cuma', '11.11' gibi aldatıcı kampanyalara karşı tedbirli olunmalı. Yüzde 90'lık rekabet piyasasında hiç kimse zararına satış yapmaz. Ürünlere birkaç ay öncesinde 3-5 katı etiket yapıştırıp sonra belli günlerde 'indirim' diye pazarlamak haksız kazançtır. Herkes alıyor, ben de alayım düşüncesi yanlış. 'Efsane' veya 'Kara Cuma' denilerek stok eritme oyunlarına halkımız gelmemeli. Bu tür kampanyaların sadece isimleri yeni ancak yöntemleri hep aynı, önce şişir, sonra indir. Halkı kandırmaktan başka bir şey yapılmıyor. Bunun önüne ancak kural konularak geçilir. Her gün indirim yapılmaz.'

İndirim adı altında düzenlenen indirimli alışveriş kampanyalarına ihtiyatlı yaklaşarak, fiyatları çok yakından takip ederek bilinçli alışveriş yapmasında yarar var.