Bilindiği gibi, Kamu kurumlarında elektronik belge yönetim sistemleriyle ilgili kurumsal alt yapı oluşturulmuş olup, pek çok kurumda olduğu gibi, Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığın 'da da Merkez ve Taşra Örgütü bu uygulamaya geçmektedir.
Gelir İdaresi Başkanlığı'na bağlı bir çok Vergi Dairesi Başkanlıkları ve bunlara bağlı vergi daireleri KEYS uygulamasıyla ilgili eğitimler alarak, mükelleflere daha kaliteli hizmet vermek açısından bu uygulamaya geçmektedir.
Vergi mükellefleri yönünden KEYS uygulamasının yararları kısaca aşağıda olduğu gibidir;
1- Gerçek veya tüzel kişinin bulunduğu İl veya İlçe dışındaki mükellefiyet ile ilgili işlemleri kolaylıkla bulunduğu yerdeki Vergi Dairesi Başkanlığından çözümlenebilecektir.
2- Vergi mükelleflerinin bulunduğu yerlerdeki işlemleri başka iller veya ilçelerle ilgili ise; ilgili il dışındaki vergi dairesine bizzat gitme zorunluluğu bulunmamaktadır.
3- Bir bakıma KEYS uygulamasıyla beraber bütün Türkiye adeta tek vergi dairesi imiş gibi bütün işlemler mükellefin bulunduğu İl veya İlçeden gerçekleştirilmektedir.
4- Gerçek veya tüzel mükelleflerin her türlü vergisel işlemleri bulunduğu yerden gerçekleştirebilecektir.
5- Vergi ödemeleri, bildirimler, beyanlar, ilişik kesmeler, araçlarla ilgili işlemler, vergi ödemeleri mükellefin bulunduğu İlden kolaylıkla gerçekleştirilebilecektir.
6- Vergi daireleri ile ilgili bütün işlemler ilgili ve bağlantılı kurumların ödemeleri mükellefin bağlı olduğu vergi dairesine yürütülebilecektir. Bu işlemlerle bağlantılı işlem sonuçları da yine bu vergi dairesi üzerinden pratik, kolay ve ekonomik bir şekilde gerçekleştirilecektir.
7- Kağıt ve kırtasiye kullanımı tamamıyla ortadan kalkacak olup, önemli ölçüde tasarruf sağlanacaktır.
8- Yazışmalar elektronik ortamda sürdürülecek olup, zaman ve kağıt kullanımı açısından maksimum düzeyde verimlilik elde edilecektir.